Szanowni Rodzice i Uczniowie.
Tegoroczna uroczystość zakończenia roku szkolnego 2020/2021 odbędzie się w piątek 25 czerwca br. według następującego harmonogramu:
- O godz. 7.30 – msza święta w kościele w Raszówce
- Ok. 8.15 – wszystkie klasy oprócz ósmej spotykają się z wychowawcami w salach wg następującego przydziału sal:
1 |
Beata Pytlik |
102 |
2a |
Iwona Niemiec |
104 |
2b |
Joanna Górecka – Sołomoniuk |
101 |
3a |
Marzena Barska |
103 |
3b |
Marzena Barska |
103 |
4a |
Agata Szczytyńska |
1 |
4b |
Anna Dobrzyńska |
2 |
6a |
Marta Madejska |
105 |
6b |
Anna Waszewska |
12 |
7a |
Małgorzata Krac |
13 |
7b |
Anna Warzocha |
4 |
Klasa VIII udaje się na salę gimnastyczną wraz z uczniami klas IV - VII, którzy dostaną nagrody za wysokie wyniki w nauce. Dyrektor z wicedyrektorem wręczą tym wyróżnionym uczniom nagrody, po czym ci uczniowie wrócą do swoich klas.
Następnie odbędzie się uroczyste pożegnanie uczniów klasy VIII.
Po uroczystości klasa VIII uda się z wychowawcą do sali nr 106.
Przypominamy o konieczności stosowania maseczek zarówno na korytarzach, jak i na sali gimnastycznej.
Planowany jest odwóz wszystkich uczniów (kierunek Zimna Woda – 2 autobusy, kierunek Raszowa – 1 autobus) na godzinę 10.00.
W dniach 8 – 9 czerwca 2021 roku w naszej szkole został zrealizowany program profilaktyki zintegrowanej „Archipelag Skarbów’. Wzięli w nim udział uczniowie klas VII
i VIII.
Działania programu były kompleksowe, obejmowały również spotkania z gronem pedagogicznym i rodzicami. Przesłaniem programu było uczenie zdrowego i mądrego stylu życia, zachęcanie młodzieży do unikania alkoholu, narkotyków, przemocy i pornografii. Trenerzy w ciągu 2 dni zamienili grupę młodzieży w poszukiwaczy skarbu. Młodzież poszukiwała szczęścia, trwałej miłości i realizacja w życiu własnych pasji
i marzeń.
Prowadzący wykorzystywali na zajęciach różnorodne metody m.in. udźwiękowione prezentacje multimedialne, krótkie filmiki i muzyka, ćwiczenia, głosowania, które uatrakcyjniły ich przebieg, przez co uczniowie uczestniczyli w nich aktywnie.
Założenia programu
Program Archipelag Skarbów opiera się na modelu profilaktyki zintegrowanej, w którym przyjmuje się, że „treści programu muszą dotyczyć kluczowych rozwojowo tematów i uruchamiać głębokie, silne motywacje skłaniające do zgeneralizowanej zmiany postępowania” (Grzelak, 2009; ss. 322-362). Program odwołuje się do marzeń i pragnień młodych ludzi związanych ze szczęściem w miłości i życiu osobistym oraz realizacją życiowych pasji.
Program jest ukierunkowany na osłabienie czynników ryzyka i wzmacnianie działania czynników chroniących, które mają udokumentowany w badaniach związek z podejmowaniem przez młodzież zachowań problemowych (Grzelak i in. 2015). Wzmacniane czynniki chroniące to: więź z rodzicami, nauczycielami oraz innymi pozytywnymi dorosłymi oraz utożsamianie się z własnym system wartości (religijnym lub świeckim). Uczestniczenie w programie ma chronić młodzież przed negatywnym wpływem przebywania w środowisku osób, które sięgają po substancje psychoaktywne (alkohol i narkotyki).
W programie wykorzystuje się następujące strategie profilaktyczne (Hansen, 1992; Kirby, 2002):
- modyfikowanie przekonań normatywnych, zwiększanie osobistego zaangażowania na rzecz zdrowego stylu życia,
- ukazywanie sprzeczności między wyznawanymi wartościami a podejmowaniem zachowań problemowych,
- wskazywanie konsekwencji zachowań ryzykownych, wzmacnianie umiejętności poznawczych i społecznych (asertywność, krytyczna refleksja nad przekazem kultury masowej, radzenie sobie z własnymi emocjami).
Program ma wzbudzić u młodzieży refleksję nad ważnymi wartościami oraz nad stylem życia. Służy temu nawiązanie dobrego kontaktu trenerów z młodzieżą, wykorzystanie w praktyce wiedzy na temat dynamiki pracy z dużą grupą młodzieży, zachęcanie uczestników programu do zachowań prozdrowotnych i wprowadzania konkretnych pozytywnych zmian w swoim postępowaniu.
źródło:https://program.archipelagskarbow.eu/index.php/o-programie-as/zalozenia-programu
Po powrocie ze zdalnego nauczania do szkoły, na lekcjach geografii, obie klasy 7, pracowały nad projektem edukacyjnym polegającym na wykonaniu prezentacji lub filmu na temat „Projekt 3-dniowej wycieczki klasowej do/po...”. Celem projektu było poznanie ciekawych miejsc w naszym regionie. Mogliśmy wybrać dowolny zakątek z Dolnego Śląska i zgodnie z otrzymaną instrukcją opracować projekt wycieczki w postaci prezentacji PP lub nagrać film. Kilka zespołów zdecydowało się na opracowanie wycieczki do Wrocławia, inne wybrały: Bolesławiec, Jawor, Szklarską Porębę, Karkonosze, Góry Sowie czy Wałbrzych.
Na wykonanie projektu przeznaczyliśmy 2 tygodnie. Każdy zespół w określonych odstępach czasu musiał odsyłać swoją część projektu do sprawdzenia do p. Ireny Wituszyńskiej. Na koniec, zanieśliśmy nasze prace do p. Remigiusza Mocka, który sprawdził je pod względem językowym. W efekcie, powstał jeden film i 14 prezentacji multimedialnych. Na zakończenie pracy nad projektem, zobowiązani byliśmy do napisania sprawozdania i przedstawienia naszych prac przed specjalnie powołanym jury oraz kolegami z obu klas siódmych.
Działania, w których sami musieliśmy opracować trasę, znaleźć ceny, miejsca, nocleg i transport dużo nas nauczyły. Nauczyliśmy się szybko wyszukiwać dokładne informacje, przekładać nasze myśli na pismo oraz prezentować projekty przed większą liczbą osób. Zdobycie tych umiejętności warte było każdej minuty spędzonej przy projekcie. Mimo tego, że prezentowanie naszych prac przed innymi osobami było bardzo stresujące, to doświadczenie z pewnością przyda się nam w wielu sytuacjach dorosłego życia, choćby w tak prozaicznych jak, planowanie wycieczki dla siebie lub większej grupy osób.
Dużym wsparciem przy realizacji projektu byli nauczyciele. Nauczycielka geografii, p. Irena Wituszyńska – koordynator projektu, zawsze służyła pomocą i radami jako osoba, która wiele z przedstawionych przez nas obiektów sama zwiedziła. Pomógł nam również nauczyciel języka polskiego, p. Remigiusz Mocek, który sprawdził nasze prace. Myślę, że w imieniu obu klas siódmych mogę podziękować tym nauczycielom.
Maciej Słomiński
Przypominamy, że 20 czerwca odbędzie się kolejna edycja Gminnego Rajdu Rowerowego. Tegoroczna odsłona tej rodzinnej imprezy będzie miała zupełnie inną formułę. Do przejechania będą trzy trasy, których start będzie w następujących miejscowościach: Chróstnik, Niemstów, Szklary Górne. Termin zapisów do udziału w rajdzie przedłużono do 11 czerwca.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Gminy Lubin TUTAJ.
Wszystkim DZIECIOM, tym młodszym i tym starszym, wszystkiego najlepszego w okazji Waszego święta, dużo radości, samych spełnionych marzeń oraz cudowych wakacji, które już tuż tuż ... życzy społeczność dorosłych naszej szkoły :-) |