Dnia 16 października b.r. w godz. 12.00 – 12.30, przystąpiliśmy do akcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i wraz z innymi rozpoczęliśmy ustanowienie rekordu w jednoczesnej resuscytacji krążeniowo – oddechowej. WOŚP chciała pokazać całej Europie, że wszystkie polskie dzieci już w szkole podstawowej uczą się podstawowych czynności ratujących życie na fantomach przekazanych przez fundację. W naszej placówce do bicia rekordu przystąpiło ok. 35 uczniów, którzy bez przerwy w ciągu 30 min. ćwiczyli resuscytację krążeniowo – oddechową. Oby więcej takich akcji. Siema! Marzena Barska.



Dnia 16 października 2013r. uczniowie klas I-VI spotkali się z funkcjonariuszem Komendy Policji, starszą sierżant, panią Anną Szeligą.
Dzieci z klas I-III zapoznały się i utrwaliły wiadomości dotyczące ich bezpieczeństwa w drodze do szkoły i domu, obrony przed atakującym psem oraz zachowaniu podczas spotkania z nieznajomym.
Starsi uczniowie wykazali się wiedzą dotyczącą zasad poruszania się nie tylko po drogach ale również w różnych innych sytuacjach. Przypomniano im także zasady kulturalnego zachowania w szkole, na wyjeździe, podczas pobytu w sklepie, kino, teatrze. Starsza sierżant, pani Anna Szeliga więcej uwagi skierowała na tematy dotyczące kwestii odpowiedzialności młodych ludzi za ich czyny. Uczniowie z zainteresowaniem wysłuchali ciekawych dla nich informacji, zadawali pytania dotyczące ponoszenia konsekwencji za różne „szkolne wykroczenia” (i nie tylko). Teraz jesteśmy pewni, że spotkanie dostarczyło im wiedzę, którą wykorzystają w życiu codziennym i zastanowią się nad swoim zachowaniem, w różnych sytuacjach dnia codziennego. Przykładem tego może być stwierdzenie jednego z szóstoklasistów „z prawem nie warto igrać”. D.Formago-pedagog szkolny
Co tydzień, w każdy czwartek, uczniowie klasy pierwszej goszczą w klasie nowe zwierzątka. Są to domowi ulubieńcy pierwszaków. Opowiadają w jaki sposób opiekują się swoimi pupilami, prezentują ich ulubione rozrywki, po czym zapraszają kolegów i koleżanki do wspólnej zabawy ze zwierzętami. Ci uczniowie, którzy nie mogą przynieść do klasy żadnego zwierzątka, chętnie dzielą się z innymi swoją wiedzą na temat ptaków, owadów czy ssaków podczas wspólnych pogadanek przyrodniczych.
Jakub przyprowadził do klasy pieska Psotkę. Suczka była niezwykle radosna i przyjazna. Bardzo garnęła się do dzieci, chciała je „całować”, zabierała im maskotki i kanapki. Wszystkich rozbawiła swoim zachowaniem, a jej imię idealnie do niej pasuje. Pokazała też swoje umiejętności, jak: stanie na dwóch łapkach i reagowanie na komendy.
Wiktorka zaprezentowała tchórzofretkę Pusię, a Emilka – kotkę Dusię. Zwierzątka spotkały się w sali tego samego dnia. Na początku były zaniepokojone. Kotka delikatnie obwąchiwała Pusię, ale nie robiła jej krzywdy. Tchórzofretka zaś, jak przystało na przysłowiowego tchórza, uciekała przed kotką i chowała się w dyskretne miejsca, aby jej nie dosięgła. Oba zwierzątka „zwiedziły” szkołę, „zaprzyjaźniając się” z uczniami z innych klas i pracownikami szkoły. Tchórzofretka spędziła z dziećmi aż trzy godziny lekcyjne. Początkowo grzecznie siedział sobie w klatce, potem zaczęła z niej uciekać i spacerować po sali, czując się zupełnie swobodnie i bezpiecznie.
Denys postanowił pokazać dzieciom różnego rodzaju biedronki. W specjalnym pojemniczku przyniósł biedronki różnego koloru, te z kropkami i bez kropek. Dzieci mogły je obserwować przy użyciu lup, liczyć ilość kropek i porównywać ich wygląd. Dowiedziały się, że ilość kropek wcale nie oznacza wieku biedronki, a jedynie pełnią one rolę maskującą i może ich być aż 24 sztuki.
Julia nie mogła przynieść do szkoły żadnego zwierzątka, ale profesjonalnie opowiedziała dzieciom o swoich ulubieńcach, wspomagając się ilustracjami z książki. Dzieci były tak zachwycone opowieściami Julii, że trwały one aż dwie godziny lekcyjne.
W wielu kwestiach dotyczących zwierząt uczniowie przerośli swą wiedzą mistrza. Brawo Pierwszaki!
1 października br. pierwszoklasiści, wraz z przedszkolakami z Oddziału Przedszkolnego w Wiercieniu, odwiedzili ZOO we Wrocławiu. Każda grupa zwiedzała ogród zoologiczny oddzielnie. Przewodnikiem w grupie pierwszaków była mama Zuzi. Dzieci z wielkim zainteresowaniem przyglądały się mieszkańcom ZOO, odwiedziły swoich ulubieńców, m.in. lemura Juliana, i poznały nowych lokatorów. Największą atrakcją było dla uczniów karmienie kóz, owiec, baranów i królików. Dzieci pozbyły się niemalże wszystkich swoich chrupkich przekąsek, którymi częstowały mieszkańców zagrody. Kolejną niesamowitą atrakcją było oceanarium. Podwodny świat zwierząt tak zafascynował pierwszaków, że z żalem opuszczali zwiedzane miejsce. Najważniejszym punktem wycieczki do ZOO miało być spotkanie „oko w oko” z orłem białym, w związku ze zbliżającą się uroczystością nadania szkole imienia Orła Białego. Niestety, bieliki nie miały ochoty na spotkanie z dziećmi, wysoko skrywając się na drzewach. Po usilnych staraniach dzieci i wychowawczyni, jeden z orłów delikatnie rozpostarł swoje skrzydła i pokazał się z bliska. Wycieczka do wrocławskiego ogrodu zoologicznego dostarczyła dzieciom wielu fantastycznych wrażeń, szczególnie tym, którzy byli w ZOO po raz pierwszy. Następnym razem wybierzemy się do budowanego Afrykarium. Czekamy!
Przeżycia z wycieczki towarzyszyły pierwszoklasistom przez kilka następnych dni. Przynosili do klasy pamiątki zakupione w ZOO podczas pobytu z rodzicami, opowiadali o zwierzętach, które ich zaciekawili, organizowali zabawy z naśladowaniem mieszkańców ogrodu zoologicznego. Uwieńczeniem wyprawy do ZOO były makiety wrocławskiego zwierzyńca wykonana wspólnie z rodzicami – mamą Zuzi, mamą Emilki i mamą Kacpra. Powstały wspaniałe grupowe prace, które ozdobiły szkolny korytarz. Zapraszamy do obejrzenia wystawy!
Pierwszoklasiści są wielkimi miłośnikami przyrody! Z ogromnym więc zapałem przystąpili do akcji Sprzątania Świata. Drużyna chłopców i dziewczynek dzielnie rywalizowała ze sobą, kto uzbiera więcej śmieci. Zaglądali w każdy kątek szkolnego ogródka i boiska, aby wyzbierać wszystko to, co zanieczyszcza otoczenie. W workach znalazły się papierki, butelki, korki, reklamówki, tekturowe pudełka i wiele innych niepotrzebnych rzeczy. W ciągu godziny teren szkoły i wokół szkoły został błyskawicznie posprzątany. Pierwszoklasiści, dumni ze swej pracy, wrócili do klasy i rozpoczęli kolejne działania związane z ochroną środowiska. Wygospodarowali w sali miejsce, gdzie ustawili pojemniki na odpady (makulaturę, baterie, płyty CD, nakrętki) i zobowiązali się dbać o przyrodę oraz aktywnie „włączać w pomaganie”, zarówno w szkole, jak i w domu. Na znak przyjaźni z przyrodą zasadzili tuję, o którą będą dbać i która będzie rosła razem z nimi. Pod koniec każdego roku szkolnego ocenią: czy szybciej rośnie tuja czy oni. A jak będzie w klasie szóstej? Poczekamy! Zobaczymy! |